Pomoc w zakresie:
Trudności szkolnych i wychowawczych
Zaburzeń lękowych i adaptacyjnych
Trudności emocjonalnych
ADHD
Zaburzeń rozwojowych (m.in. Autyzm i Zespół Aspergera)
Oraz inne badania psychologiczne dotyczące:
Diagnozy gotowości szkolnej
Funkcjonowania intelektualnego (IQ)
Określenia cech osobowości
Określenia mocnych i słabych stron
Konsultacje psychologiczne
Czemu służą?
W czasie konsultacji psychologicznych:
- Rozpoznajemy naturę problemu – co się dzieje?
- Poszukujemy przyczyn problemów – skąd to się bierze?
- Rozważamy możliwe konsekwencje ? co będzie dalej?
- Opracowujemy strategie pomocy – co i jak można zrobić, oraz jakich efektów można się spodziewać?
Jak przebiegają?
Konsultacje psychologiczne to maksymalnie trzy-cztery spotkania (czas trwania spotkania do 50 minut):
Pierwsze spotkanie – to rozmowa tylko z rodzicami na temat problemów dziecka i jego rozwoju oraz na temat oczekiwań wobec psychologa (czasem sama rozmowa z rodzicami wystarczy by pomóc dziecku)
Drugie spotkanie – to spotkanie z dzieckiem, prowadzone w formie rozmowy lub zabawy dostosowanej do wieku dziecka. Niekiedy w celu dokładnego poznania trudności potrzebne jest dodatkowe spotkanie z dzieckiem lub rodzicem.
Trzecie spotkanie – to sesja poświęcona przedstawieniu Państwu informacji na temat:
– natury problemów dziecka i konsekwencji, z jakimi mogą dla dziecka z tego wynikać oraz
– odpowiedniej formy pomocy, rekomendowanej z punktu widzenia współczesnej wiedzy dotyczącej skuteczności różnych interwencji psychologicznych.
Psychoterapia indywidualna
Czemu służy?
Psychoterapia indywidualna dla dzieci i młodzieży to cykl spotkań, podczas których terapeuta, stosując wiedzę psychologiczną oraz różnego rodzaju atrakcyjne oraz profesjonalne dla dzieci i młodzieży pomoce terapeutyczne, stara się pomóc Państwu i Państwa dziecku w rozwiązaniu określonego problemu. Redukuje objawy różnych zaburzeń w tym zaburzeń lękowych, adaptacyjnych, emocjonalnych, rozwojowych i innych.
Psychoterapia indywidualna dla dzieci i młodzieży poprzedzona jest konsultacjami psychologicznymi, pozwalającymi na dobór właściwej formy i czasu trwania terapii.
Diagnoza psychologiczna dziecka i ewentualna terapia opiera się na pełnej współpracy między rodzicem a psychologiem dziecięcym. Rodzice otrzymują dodatkowe wsparcie, porady i wskazówki jak rozmawiać ze swoimi dziećmi w trudnych okresach wiekowych (np. bunt 2-latka czy okres dojrzewania)
Ile może trwać?
Sesja terapeutyczna trwa do 50 min.
Spotkania odbywają się zwykle raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie o stałej porze.
Konsultacje wychowawcze
Czemu służą?
To spotkania, podczas których psycholog stosując współczesną wiedzę psychologiczną może doradzić Państwu optymalny sposób postępowania z dzieckiem w sytuacjach, w których macie Państwo wątpliwości, co do tego, jak postępować lub/i nie rozumiecie zachowania własnego dziecka.
Na konsultacje wychowawcze zapraszam rodziców, którzy:
chcą wzmocnić swoje kompetencje rodzicielskie;
mają trudności wychowawcze;
są zaniepokojeni stanem emocjonalnym lub zachowaniem dziecka;
chcą lepiej zrozumieć swoje dziecko;
nie radzą sobie z emocjami swoimi lub dziecka;
mają problemy ze stawianiem dziecku granic i wyciąganiu konsekwencji;
pragną wspierać rozwój swojego dziecka.
Ile mogą trwać?
Jednorazowe spotkanie trwa do 50 min. Najczęściej wystarczy jedno lub kilka spotkań.